Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Η σημασία της σωστής διατροφής πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη

 

Σίγουρα έχετε ακούσει πόσο μεγάλη σημασία έχει η σωστή διατροφή στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Πιθανόν όμως να μη γνωρίζετε ότι η πρόσληψη των απαραίτητων θρεπτικών στοιχείων είναι σημαντική πριν ακόμα μείνει μια γυναίκα έγκυος, κατά την αναπαραγωγική ηλικία, καθώς συμβάλλει στην αύξηση της γονιμότητας και τη βελτίωση της υγείας της, επιτρέποντάς της να φέρει εις πέρας μια καλή εγκυμοσύνη και να γεννήσει ένα υγιές μωρό. Ήδη πριν μείνετε έγκυος λοιπόν χρειάζεστε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή που θα σας εξασφαλίσει επάρκεια αποθεμάτων θρεπτικών συστατικών, όπως: 
 

Φυλλικό οξύ: Συμμετέχει στη σύνθεση των αμινοξέων και των πρωτεϊνών και επηρεάζει  την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Επίσης, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των κυττάρων και προστατεύει το  έμβρυο από μεγαλοβλαστική αναιμία, χαμηλό βάρος γέννησης και μειώνει την πιθανότητα πρόωρου τοκετού. 

Σίδηρος: Προστατεύει τη μέλλουσα μητέρα αλλά και το παιδί από αναιμία και μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου τοκετού και χαμηλού βάρους γέννησης  του νεογνού. 

Διαιτητικές ίνες: Ενισχύουν την καλή απορρόφηση του ασβεστίου, του  μαγνησίου και του σιδήρου και ενδυναμώνουν  το ανοσοποιητικό σύστημα της γυναίκας. Επίσης, διατηρούν την καλή εντερική  λειτουργία και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας που συχνά εμφανίζεται στην εγκυμοσύνη.   

Ω-λιπαρά  οξέα: Έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και μειώνουν τις φλεγμονές. Σε ό,τι αφορά το έμβρυο ενισχύουν τη σωστή νευρολογική ανάπτυξη και δομή του  εγκεφάλου του, τη δημιουργία αμφιβληστροειδούς χιτώνα και την καλή καρδιαγγειακή λειτουργία του εμβρύου και μειώνουν τον κίνδυνο χαμηλού βάρους γέννησης. Τέλος  ενισχύουν την καλή σωματική και ψυχική υγεία της εγκύου και μειώνουν τις πιθανότητες να πάθει επιλόχεια κατάθλιψη 

Προβιοτικά  Bifidus: Μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης μελλοντικά παιδικής παχυσαρκίας και βοηθούν τη μητέρα στην ταχύτερη απώλεια των κιλών της εγκυμοσύνης. 

 

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι διατροφικές απαιτήσεις σε… 

☝ υδατάνθρακες αυξάνονται κατά 35% 
☝ πρωτεΐνες αυξάνονται κατά 54% 
☝ φυτικές ίνες αυξάνονται κατά 12% 
☝ σίδηρο αυξάνονται κατά 50% 
☝ φυλλικό οξύ αυξάνονται κατά 50% 
☝ ψευδάργυρο αυξάνονται κατά 38% 
 
 
Ωστόσο, όπως έχουν δείξει σχετικές έρευνες, οι Ελληνίδες στη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν προσλαμβάνουν επαρκή ποσότητα υδατανθράκων, μικροθρεπτικών συστατικών και φυτικών ινών, ενώ καταναλώνουν πλεονάζουμε ποσότητα λιπαρών.  
 

Οι πιθανές επιπτώσεις από τις διατροφικές  ελλείψεις στην εγκυμοσύνη

 
 

Μερικές χρήσιμες διατροφικές συμβουλές 

Η κατανάλωση άφθονων φρούτων και λαχανικών εξασφαλίζει αποθέματα βιταμινών και ιχνοστοιχείων 
Προτιμάτε ψωμί ολικής άλεσης  
Περιορίστε την κατανάλωση ζάχαρης, μπισκότων, ανθρακούχων ποτών που απλά σας φορτώνουν με περιττές θερμίδες 
Προτιμάτε το κρέας, το κοτόπουλο και το ψάρι και βεβαιωθείτε ότι τα καταναλώνετε καλοψημένα 
Αποφεύγετε τις κονσέρβες επειδή περιέχουν συντηρητικά και άλλα  πρόσθετα 
Μην υπερβάλλετε στην κατανάλωση αλατιού 
Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα ώστε να αποφεύγεται η δυσπεψία 
Μην τρώτε βιαστικά 
Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ 
Περιορίστε την κατανάλωση καφεΐνης 
Μην καταναλώνετε συχνά πρόχειρο φαγητό 
Κόψτε εντελώς το κάπνισμα  
 
 
 
 
 
Read 287 times

Related items

Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Banner Egkymosyni ana mina

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 04