Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Μικρά μυστικά για να...γεννήσετε στην ώρα σας

 
 
Από τη στιγμή που ο γυναικολόγος σας, σας  ανακοίνωσε πως θα γίνετε μανούλα, μετράτε μια-μια τις ημέρες για να συμπληρωθούν οι εβδομάδες και να αντικρίσετε επιτέλους το μωράκι σας! Αυτό βέβαια, είναι το ένα σενάριο. Το άλλο είναι το αγγελούδι σας να αποδειχθεί βιαστικό και να μην περιμένει τόσο καιρό για να του χαρίσετε την πρώτη σας αγκαλιά (σενάριο που προκαλεί το μεγαλύτερο άγχος σε όλες ανεξαιρέτως τις μέλλουσες μαμάδες).
 
Σύμφωνα με τους ειδικούς κάθε εγκυμοσύνη έχει από μόνη της πιθανότητες να μην φτάσει στο τέλος της, οι οποίες όμως, αυξάνονται όταν συντρέχουν ορισμένοι παράγοντες. Εκτός όμως από εκείνους που δεν μπορείτε να ελέγξετε, υπάρχουν και κάποιοι που είναι… του χεριού σας.  
 
✨ Το δικό σας σχέδιο πρόληψης  
Αλήθεια, όμως πώς μπορείτε σαν μέλλουσα μαμά να μειώσετε τις πιθανότητες να οδηγηθείτε στο μαιευτήριο νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία; Μπορεί πράγματι, κάτι τέτοιο να περνά σε ένα βαθμό απ’ το χέρι σας; 
 
✨ Ούτε μικρή, ούτε μεγάλη
Η ηλικία σύλληψης είναι από τους παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην καλή πορεία μιας εγκυμοσύνης. Οι νεαρές γυναίκες και εκείνες που… έχουν τα χρονάκια τους, έχουν περισσότερες πιθανότητες να γεννήσουν πρόωρα. Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός τους είτε είναι αρκετά «ανώριμος» είτε αντίστοιχα, ελαφρώς κουρασμένος για μια εγκυμοσύνη. Καλύτερα λοιπόν, αν μπορείτε, να αποφύγετε τα άκρα.
 
✨ Μη βιάζεστε!
Ένας άλλος παράγοντας που μπορεί να φέρει και αυτός μερίδιο ευθύνης στην περίπτωση ενός πρόωρου τοκετού είναι η χρονική στιγμή που επιλέγει μια γυναίκα να γίνει μαμά για δεύτερη φορά. Σύμφωνα με τους ειδικούς, όταν το διάστημα μεταξύ των δυο εγκυμοσύνων είναι 6 μηνών ή λιγότερο, οι πιθανότητες για να γεννηθεί το δεύτερο μωράκι νωρίτερα από την ημερομηνία τοκετού είναι σχεδόν διπλάσιες. Αυτό συμβαίνει γιατί το σώμα της μαμάς δεν προλαβαίνει να αναρρώσει και να επανέλθει στην πρότερη κατάστασή του, ώστε να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις μιας νέας κύησης.
 
✨ Έχετε ραντεβού!
Οι επισκέψεις σας στο γυναικολόγο σε όλη τη διάρκεια των εννέα μηνών, είναι απαραίτητες γιατί έτσι, ελέγχεται η εξέλιξη της κύησης και η υγεία η δική σας και του μωρού. Έτσι, στην περίπτωση που διαπιστωθεί κάποια επιπλοκή, θα μπορεί να αντιμετωπιστεί εγκαίρως. Το πρόγραμμα των ραντεβού σας έχει ως εξής: Μέχρι την 32η εβδομάδα πρέπει να επισκέπτεστε τον γυναικολόγο σας μία φορά το μήνα. Από την 32η εβδομάδα και μέχρι την 36η μία φορά το δεκαπενθήμερο, ενώ κατά η διάρκεια του 9ου μήνα μία φορά την εβδομάδα. Σε κάθε επίσκεψη ο γιατρός θα μετρά την αρτηριακή σας πίεση, θα ακούει τους παλμούς του εμβρύου, θα βλέπει τη θέση του και θα ελέγχει το μέγεθος της μήτρας. Επίσης, πρέπει να έχετε μαζί σας τις μηνιαίες γενικές εξετάσεις αίματος, συμπεριλαμβανομένου σιδήρου και σακχάρου και εξέταση ούρων. 
 
✨ Περπάτημα ή κολύμπι;
Αν γυμναζόσασταν πριν μείνετε έγκυος συνεχίστε. Η άσκηση στην περίοδο της εγκυμοσύνης βελτιώνει τη φυσική σας κατάσταση, ενισχύει την καλή κυκλοφορία του αίματος και σας κρατά σε φόρμα. Και ένα γερό και δυνατό σώμα μπορεί να αντιμετωπίσει ευκολότερα πιθανές επιπλοκές που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πρόωρο τοκετό. Εκτός από το περπάτημα και το κολύμπι, η γιόγκα και η ήπιας μορφής αεροβική άσκηση θεωρούνται εξίσου καλές επιλογές. Δεν έχετε παρά να διαλέξετε το είδος γυμναστικής που σας ταιριάζει. Προσοχή  όμως πρέπει να σταματάτε με τα πρώτα σημάδια κόπωσης που σας στέλνει το σώμα σας. Ποτέ μην υπερβάλλετε με τη γυμναστική στους μήνες της αναμονής.   
 
✨ Μήλο αντί για σοκολάτα
Η ισορροπημένη διατροφή παίζει και αυτή με τη σειρά της σπουδαίο ρόλο στην φυσιολογική πορεία της εγκυμοσύνης. Έχετε υπόψη σας πως τα αρκετά επιπλέον κιλά μπορεί να οδηγήσουν σε πρόωρο τοκετό γιατί κουράζουν τον οργανισμό, ειδικά τους τελευταίους μήνες που το μωρό αναπτύσσεται με μεγαλύτερο ρυθμό. Επίσης, δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να εμφανιστούν παθήσεις που συνήθως επισπεύδουν τον τοκετό (π.χ. προεκλαμψία). Μετριάστε λοιπόν, τα λιπαρά στη διατροφή σας και υιοθετήστε υγιεινές συνήθειες από τώρα και για πάντα. 
 
✨ Τσιγάρο; Όχι ευχαριστώ!
Από τα πρώτα πράγματα που σας είπε ο γυναικολόγος ήταν να κόψετε το κάπνισμα. Πρέπει να ξέρετε πως το κάπνισμα είναι από τις πιο γνωστές αιτίες όχι μόνο πρόωρου τοκετού (προκαλεί πρόωρη γήρανση του πλακούντα) αλλά και ελλιπούς ανάπτυξης του εμβρύου. Θα σας προτείναμε λοιπόν όχι απλώς να μην καπνίζετε όσο είστε έγκυος, αλλά να δείτε την εγκυμοσύνη σαν μια καλή ευκαιρία να βάλετε μια και καλή τέλος στη βλαβερή συνήθεια. Όσο για το αλκοόλ, καλό θα είναι να είστε επίσης προσεκτική στην κατανάλωσή του (1-2 ποτηράκια λευκό κρασί την εβδομάδα είναι αρκετά), αφού η υπερβολή μπορεί να σας φέρει νωρίτερα στο μαιευτήριο.
 
✨ Παρακολούθηση και αντιμετώπιση επιπλοκών
Η προσοχή της υγείας σας έχει σαν αποτέλεσμα την καλή υγεία του εμβρύου. Αν λοιπόν, παρουσιαστεί κάποια επιπλοκή (διαβήτης κύησης, υπέρταση, ουρολοίμωξη, κολπίτιδα, περιοδοντίτιδα κ.λπ.) φροντίστε να την αντιμετωπίζετε εγκαίρως. Το ίδιο βέβαια ισχύει και στην περίπτωση που πριν τη σύλληψη, υπήρχαν θέματα υγείας (διαβήτης, χοληστερίνη, άσθμα, πίεση, θυρεοειδής κ.λπ.). Με την αντιμετώπιση και την παρακολούθηση, οι πιθανότητες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε έναν πρόωρο τοκετό λόγω προβλημάτων της υγείας σας μειώνονται σημαντικά. 
 
✨ Ώρα για το ασβέστιο
Σχεδόν αμέσως μόλις ανακαλύψετε ότι είστε έγκυος, ο γυναικολόγος θα σας ενημερώσει για τα συμπληρώματα που πρέπει να παίρνετε μέχρι να γεννήσετε. Αυτά είναι το ασβέστιο, το μαγνήσιο, ο σίδηρος και το φυλλικό οξύ και προσφέρουν στον οργανισμό σας όσα χρειάζεται τώρα που έχει αναλάβει ένα δύσκολο έργο: να δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες που χρειάζεται η νέα ζωή για να αναπτυχθεί σωστά. Ακολουθείτε τις οδηγίες του και μην ξεχνάτε την ώρα που πρέπει να λαμβάνετε το  καθένα (μια καλή λύση είναι να βάζετε αφύπνιση στο κινητό σας την οποία έχετε προεπιλέξει να χτυπά καθημερινά).
 
✨ Σφουγγάρισμα με μέτρο
Τώρα που είστε έγκυος, επιβάλλεται να προσέχετε τον εαυτό σας και γιατί όχι, να τον καλομαθαίνετε.  Αποφεύγετε λοιπόν, την υπερβολική κούραση και το τρέξιμο για δουλειές εντός και εκτός σπιτιού (π.χ. γενική καθαριότητα, χρήση μέσων συγκοινωνίας) και προσέχετε όσο μπορείτε οι κινήσεις σας να μην είναι απότομες (π.χ. σκύψιμο). Να θυμάστε πως τέτοιες καταστάσεις αυξάνουν τις πιθανότητες για τραυματισμούς από πεσίματα ή ξαφνικές ζαλάδες. Ακόμα λοιπόν και αν σαν άνθρωπος είστε σούπερ δραστήρια θα σας προτείναμε να ρίξετε προσωρινά τους ρυθμούς σας και να ξεκουράζεστε συχνά μέσα στη μέρα.
 
✨ Όχι στο (υπερβολικό) άγχος
Μπορεί να είναι δύσκολο να αποβάλετε το άγχος σας για όλα (τη δουλειά, την εξέλιξη της κύησης κ.λπ.) αλλά αν σας λέγαμε πως το υπερβολικό στρες έχει συνδεθεί με τον πρόωρο τοκετό, θα άξιζε την προσπάθεια, δε συμφωνείτε; Έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς, έχουν δείξει πως το πολύ άγχος οδηγεί στην απελευθέρωση ορμονών που ενεργοποιούν τις κολπικές συσπάσεις και οδηγούν σε πρόωρο τοκετό. Σύμφωνα μάλιστα με την πιο πρόσφατη, οι μέλλουσες μαμάδες που αγχώνονται έντονα με το παραμικρό, έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να γεννήσουν πρόωρα από τις πιο… χαλαρές.
 
 
 
Read 933 times
Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Banner Egkymosyni ana mina

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 04