Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Πόνοι στην εγκυμοσύνη! Πότε πρέπει να σας ανησυχούν;

 
 
Οι διάφοροι πόνοι, όπως η ευαισθησία στα κόκαλα ή τις αρθρώσεις, ανήκουν στην κατηγορία των ενοχλήσεων που βιώνουν πολλές μέλλουσες μαμάδες, κυρίως προς το τέλος της εγκυμοσύνης τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως δεν σημαίνουν κάτι ανησυχητικό και υπάρχουν τρόποι να νιώσετε καλύτερα.
 

Πόνοι στη μέση και το ισχίο

Οι πόνοι αυτοί εμφανίζονται συνήθως στο τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, μπορεί όμως να παρουσιαστούν και νωρίτερα. Η βασική τους αιτία είναι το αναπτυσσόμενο μωρό σας, το οποίο καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χώρο στην κοιλιά σας, πιέζοντας, ζουλώντας, σπρώχνοντας… Για να δημιουργηθεί χώρος για το μωράκι σας αλλά και για να μπορεί να έρθει στον κόσμο, η φύση έχει προβλέψει να παράγει το σώμα σας συγκεκριμένες ορμόνες που μαλακώνουν τους συνδέσμους και τις αρθρώσεις. Ένας άλλος παράγοντας που συνδέεται με τους διάφορους πόνους στα κόκαλα και τις αρθρώσεις είναι η αύξηση του βάρους της μητέρας καθώς και η κοιλιά που μεγαλώνει. Έτσι αλλάζει το κέντρο βάρους της γυναίκας και το σκελετικό σύστημα πιέζεται να προσαρμοστεί. Βάλτε και λίγο την κούραση, την ορθοστασία, την κακή στάση σώματος… και έχετε το πακέτο!
 
Pregnancy Low Back Pain1
 

✨ Τι μπορείτε να κάνετε:

★ Υιοθετήστε σωστή στάση σώματος. Γενικά καλό είναι να αποφεύγετε την ορθοστασία, αλλά όταν είστε όρθια προσπαθείτε να τραβάτε τους ώμους σας προς τα πίσω και να κρατάτε την πλάτη σας σε ευθεία. Όταν κάθεστε καλό είναι να στηρίζετε με ένα μαξιλάρι τη μέση σας.
★ Προτιμάτε τα ίσια παπούτσια ή τα χαμηλά τακούνια. Εκτός από την επιβάρυνση στην πλάτη, τα ψηλά τακούνια μπορεί να επιδεινώσουν την αστάθεια που προκαλεί η αλλαγή του κέντρου βάρους του σώματός σας.
★ Όποτε μπορείτε να ξεκουράζεστε σηκώνοντας ψηλά τα πόδια ώστε να φύγει η ένταση από την πλάτη και τη λεκάνη σας.
★ Επικοινωνήστε με το γιατρό σας: Αν οι πόνοι είναι τόσο έντονοι που δυσκολεύουν την καθημερινότητά σας. Αυτό δεν σημαίνει πρόβλημα στην εγκυμοσύνη, θα σας συμβουλεύσει όμως για το πώς να τους αντιμετωπίσετε.
 

Πονοκέφαλος

Οι ορμονικές αλλαγές ευθύνονται κυρίως για τους πονοκεφάλους στην εγκυμοσύνη. Μπορεί όμως ο πονοκέφαλος να προκληθεί από αφυδάτωση ή από έντονο στρες. Ο πόνος μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε φάση της εγκυμοσύνης, αντί όμως να πάρετε παυσίπονο προσπαθήστε να τον αντιμετωπίσετε με φυσικά μέσα, όπως ρίχνοντας λίγο δροσερό νερό στο πρόσωπό σας ή κάνοντας κομπρέσες με δροσερό νερό στα μάτια.
 
 
 
✨ Τι μπορείτε να κάνετε:
★ Προλάβετε τους πονοκεφάλους ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή και τρώτε δύο σνακ ανάμεσα στα κύρια γεύματά σας. Η χαμηλή γλυκόζη στο αίμα μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο.
★ Πίνετε τουλάχιστον ενάμιση λίτρο νερό τη μέρα ώστε να προλάβετε την αφυδάτωση του οργανισμού, ειδικά αν βρίσκεστε πολλές ώρες σε κλιματιζόμενο χώρο.
★ Μειώστε τον καφέ και το μαύρο τσάι, μην πιεστείτε όμως για να τα αποκλείσετε εντελώς από τη διατροφή σας καθώς η στέρηση μπορεί να προκαλέσει κι αυτή πονοκέφαλο.
★ Αν νιώθετε έντονο πονοκέφαλο προσπαθήστε να χαλαρώσετε με αυτοσυγκέντρωση. Δοκιμάστε να δημιουργήσετε στο μυαλό σας όμορφες και χαλαρωτικές εικόνες, όπως τον εαυτό σας να κρατάτε το μωρό σας αγκαλιά ή να περπατάτε σε μια ήσυχη παραλία που θα σας βοηθήσουν να νιώσετε καλύτερα.
★ Βγείτε μια βόλτα για περπάτημα στη γειτονιά σας. Ο φρέσκος αέρας και η σωματική άσκηση θα μειώσουν ή θα διώξουν τελείως τον πονοκέφαλο.
★ Επικοινωνήστε με το γιατρό σας: Επειδή οι έντονοι και συχνοί πονοκέφαλοι, ειδικά μετά την 20η εβδομάδα, μπορεί να σχετίζονται με προεκλαμψία, μια σοβαρή διαταραχή που παρουσιάζεται σ ‘ ένα μικρό ποσοστό εγκύων, ενημερώστε το γυναικολόγο σας ειδικά εάν εκτός από τους πονοκεφάλους έχετε συμπτώματα όπως πρησμένα πόδια και χέρια ή αλλαγές στην όρασή σας.
 

Πόνοι στο στήθος

Από τις πρώτες μέρες της σύλληψης, το στήθος σας μπορεί να είναι πιο ευαίσθητο, να το νιώθετε πρησμένο, να σας ενοχλεί όταν ξαπλώνετε μπρούμυτα. Οι ενοχλήσεις αυτές είναι απόλυτα φυσιολογικές και μπορεί να γίνουν λιγότερο ή περισσότερο έντονες όσο θα πλησιάζετε προς τον τοκετό.
 
 
✨ Τι μπορείτε να κάνετε:
★ Πιθανότατα θα χρειαστεί να αλλάξετε εσώρουχα. Αγοράσετε έναν στηθόδεσμο εγκυμοσύνης ή αθλητικό, από μαλακό ύφασμα, χωρίς μπανέλες, που θα προσφέρει καλή στήριξη στο στήθος και την πλάτη σας.
★ Μειώστε την πρόσληψη αλατιού, το οποίο ευθύνεται για την κατακράτηση και το πρήξιμο. Παρότι οι αλλαγές στο στήθος σας οφείλονται κυρίως στις ορμόνες, θα σας κάνει καλό.
★ Επικοινωνήστε με το γιατρό σας: Η ευαισθησία στο στήθος είναι ένα πολύ συνηθισμένο σύμπτωμα της εγκυμοσύνης. Αν όμως νιώθετε πραγματικά πόνο, συζητήστε το με τον γυναικολόγο σας, ο οποίος θα επαληθεύσει πως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
 

Πόνοι στην κοιλιά

Όσο κι αν σας πανικοβάλει ένας πόνος στην κοιλιά, το πιο πιθανό σενάριο είναι πως δεν υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα. Αν διανύετε το πρώτο τρίμηνο και έχετε πονάκια, σαν τσιμπήματα, στην κοιλιά σας το πιθανότερο είναι πως οφείλονται στους συνδέσμους που κρατούν τη μήτρα, οι οποίοι έχουν αρχίσει να τεντώνονται. Αν βρίσκεστε στο δεύτερο τρίμηνο, οι σουβλιές και οι πόνοι στο κάτω μέρος της κοιλιάς οφείλονται συνήθως στην πίεση που ασκεί η μήτρα μεγαλώνοντας στους συνδέσμους και τα εσωτερικά όργανα. Στο τρίτο τρίμηνο πολλές έγκυες έχουν προπαρασκευαστικούς πόνους στην κοιλιά, τους Braxton Hicks, έντονους πόνους σαν συσπάσεις που «σφίγγουν» τη μήτρα για μερικά δευτερόλεπτα.
 
 
✨ Τι μπορείτε να κάνετε:
★ Ξεκούραση και πάλι ξεκούραση!
★ Για να βεβαιωθείτε πως τα πονάκια που νιώθετε είναι ψεύτικες ωδίνες, κάνετε ένα χλιαρό ντους ή ξαπλώσετε. Αν περάσουν ήταν απλά προπαρασκευαστικές συσπάσεις.
★ Επικοινωνήστε με το γιατρό σας: Αν οι πόνοι στην κοιλιά γίνουν τακτικοί ή παρατηρήσετε πως πονάτε όταν αγγίζετε κάποιο σημείο της κοιλιάς σας, ενημερώστε το γυναικολόγο σας ώστε να ερευνήσει το θέμα. Υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες και, παρότι δεν είναι συχνό, μπορεί να έχουν πιθανώς σοβαρές συνέπειες.
 
Το σώμα σας σάς μιλάει και οι διάφοροι πόνοι σάς λένε ότι το έχετε παρακάνει! Η εγκυμοσύνη είναι μία φυσιολογική κατάσταση και δεν χρειάζεται να αλλάξετε τις δραστηριότητές σας, ίσως όμως χρειάζεται να περιορίσετε τη σωματική κόπωση, να κάνετε περισσότερα διαλείμματα για ξεκούραση και να ζητάτε βοήθεια από τους δικούς σας ανθρώπους.
 
 
 
Read 1573 times
Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Banner Egkymosyni ana mina

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 04