Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Πόσο σημαντικό είναι το κάλιο στη διατροφή σου και ποιες τροφές το περιέχουν;

 

pantzaria

 

Πληθώρα τροφών παρέχουν στον οργανισμό μας το κάλιο που χρειάζεται, με φυσικούς τρόπους, φυσιολογικούς ρυθμούς και στη σωστή ποσότητα. Το κάλιο είναι ένα από τα σημαντικά μέταλλα του οργανισμού μας και καλό είναι να γνωρίζουμε πως, όσο περισσότερο κάλιο λαμβάνουμε μέσα από την καθημερινή διατροφή μας, τόσο περισσότερο προστατεύουμε τον οργανισμό μας από την υπέρταση, τις πιθανότητες εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου και τα καρδιακά νοσήματα. Στην πράξη και για να λέγεται η αλήθεια, οι σύγχρονες διατροφικές συνήθειες ανεβάζουν τα επίπεδα του νατρίου στον οργανισμό, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα το πολύ σημαντικό κάλιο. Το κάλιο είναι στοιχείο αναγκαίο για την προστασία των αιμοφόρων αγγείων από οξειδωτικές βλάβες, ενώ εμποδίζει τα τοιχώματα των αγγείων να παχαίνουν, προστατεύοντας έτσι από την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων και όχι μόνο.
 

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες και όχι οι μπανάνες, είναι πρώτες σε περιεκτικότητα καλίου στο διατροφικό βασίλειο. Μια γλυκοπατάτα περιέχει 694 mg καλίου και μόνο 131 θερμίδες. Εκτός από το κάλιο, προσφέρουν φυτικές ίνες, βήτα-καροτένιο και υδατάνθρακες για ενέργεια, στους τυχερούς που θα τις εντάξουν στη διατροφή τους.
 

Σάλτσα ντομάτας

Μπορεί οι φρέσκιες ντομάτες να προτιμώνται πάντα, αλλά η αλήθεια είναι πως η ντομάτα σε σάλτσα ή πελτέ, είναι καλύτερη πηγή καλίου. Το ¼ μιας κούπας ντοματοπελτέ περιέχει 664 mg καλίου, ενώ ½ κούπα με πουρέ ντομάτας μας δίνει 549 mg του σημαντικού αυτού στοιχείου.
 

Τα χόρτα του παντζαριού

Τα χόρτα από τα παντζάρια που συνήθως πετάμε, καλό θα ήταν από δω και πέρα να τα μαγειρεύουμε και να τα τρώμε. Το ελαφρώς πικρό, πράσινο κομμάτι από τα τεύτλα, περιέχει 644 μγ καλίου ανά μισή κούπα. Το παντζάρι είναι σε κάθε περίπτωση ένα λαχανικό που μας προσφέρει πολλά, από φολικό οξύ μέχρι αντιοξειδωτικά και τώρα η διατροφική του αξία ανεβαίνει ακόμα περισσότερο.
 

Γιαούρτι

Αρκεί να γνωρίζουμε ότι 220 γραμμάρια άπαχου γιαουρτιού περιέχουν 579 μγ καλίου και εύκολα θα το εντάξουμε στο καθημερινό διαιτολόγιο και στο πρωινό μας γεύμα με δημητριακά και αποξηραμένα φρούτα ή θα αντικαταστήσουμε τη μαγιονέζα σε σάντουιτς και σαλάτες με μια σως γιαουρτιού. Επιπλέον, το γιαούρτι περιέχει και προβιοτικά που βοηθούν σημαντικά στην υγεία του εντέρου.
 
 
 
Read 240 times
Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 01