Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Τρώτε συχνά έξω; Δείτε τι πρέπει να προσέχετε.

 
 
Πόσο συχνά τρώτε έξω; Κάθε μέρα; Μία φορά την εβδομάδα; Σπάνια; Σύμφωνα με έρευνες τα άτομα που τρώνε έξω πιο σύχνα, κυρίως σε εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας συγκριτικά με όσους ακολουθούν ένα πιο υγιεινό διατροφικό μοτίβο. Ωστόσο, κάνοντας τις σωστές επιλογές, η πραγματοποίηση ενός γεύματος σε χώρους εκτός σπιτιού αποτελεί μία έξυπνη, ευχάριστη και απολαυστική λύση!
 
Τρία πράγματα πρέπει να λάβετε υπόψην σας όταν οργανώνετε μια έξοδο σε ένα εστιατόριο ή σε μια ταβέρνα:
 

1. Τι τρώτε και πίνετε.

❒ Ενημερώσου για το μενού του εστιατορίου. Τα περισσόετρα εστιατόρια δημοσιεύουν ιστοσελίδες στις οποίες θα βρείτε τις διατροφικές πληροφορίες για όλα τα φαγητά, συνοδευτικά και ποτά που σερβίρουν, έτσι θα είστε “διαβασμένοι” και θα μπορέσετε να επιλέξετε κάποιο γεύμα με βάση τους στόχους σας. Μην διστάσετε να ρώτησετε τον σερβιτόρο για τον τρόπο παρασκευής κάποιου πιάτου, το μεγέθος της μερίδας και για το αν είναι ιδαίτερα λιπαρό, καθώς και να ζητήσετε αλλαγές αν αυτές μπορούν να γίνουν.
❒ Επιλέξτε πιάτα με λαχανικά, φρούτα, ολικής άλεσης προϊόντα, γαλακτοκομικά  με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και άπαχη πρωτείνη. Το κοτόπουλο χωρίς πέτσα, η γαλοπούλα και τα περισσότερα είδη ψαριών είναι καλές πηγές άπαχων πρωτεϊνών. Για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα του τι πρέπει να τρώμε, φανταστείτε το πιάτο σας, χωρισμένο σε τρία μέρη. Το ένα μέρος πρέπει να καλύπτετε από άπαχες τροφές με πρωτεΐνες, το δεύτερο μέρος με υδατάνθρακες και το τρίτο μέρος με λαχανικά.
❒ Προτιμήστε νερό ή κάποιο άλλο light αναψυκτικό και αποφύγετε ποτά με πολλές θερμίδες.
❒ Προσοχή στο επιδόρπιο. Φρέσκα φρούτα και παγωτό σορμπέ είναι οι ιδανικότερες επιλογές. Αν θα φάτε περιστασιακά κάποιο άλλο γλυκό προτείνετε να το μοιραστείτε με κάποιον.
 

2. Πόσο τρώτε και πίνετε.

❒ Μια μεγάλη πρόκληση για πολλούς ανθρώπους που τρώνε έξω είναι οι αρκετά μεγάλες μερίδες, μεγαλύτερες απ’ όσο χρειάζεστε σε ένα γεύμα. 
❒ Αποφύγετε λοιπόν τις υπερμεγέθη μερίδες και προσπαθήστε να τρώτε ήρεμοι ώστε να μπορέσετε να φάτε τη σωστή ποσότητα.
❒ Μπορείτε επίσης να μοιραστείτε το πιάτο σας με καποιόν φίλο σας ή να ζητήσετε την υπόλοιπη ποσότητα από το πιάτο σας, πακέτο για το σπίτι.
 

3. Πως παρασκεύαζεται το γεύμα σας.

❒ Ως επί το πλέιστον, τα εστιατόρια και οι ταβέρνες παρέχουν πιάτα υψηλής θερμιδικής αξίας και σε αυτό συμβάλλουν κυρίως οι σάλτσες, ο τρόπος μαγειρέματος, το αλάτι αλλά και η ποιότητα των υλικών που σερβίρονται έξω.
❒ Επιλέξτε πιάτα χαμηλά σε λιπαρά. Λέξεις- κλειδιά που υποδηλώνουν πιάτα με χαμηλά λιπαρά και θερμίδες είναι σχάρας, στα κάρβουνα, στον ατμό, βρασμένο. Αποφύγετε την επιλογή τροφίμων με τις ακόλουθες λέξεις: κρεμώδη, παναρισμένο, τηγανητό ή βουτυρωμένο. Αυτά τα λόγια δείχνουν ότι το φαγητό είναι πλούσιο σε λιπαρά και θερμίδες.
❒ Για τις σαλάτες σας προτιμήστε ξύδι ή λεμόνι, και αποφύγετε το πολύ ελαιόλαδο (1 κουταλιά της σούπας είναι αρκετή). Επίσης, μπορείτε να ζητήσετε να σας βάλουν τις σάλτσες και τα dressing ξεχωριστά. Τέλος, τα λαχανικά με σάλτσα ντομάτας ή σάλτσα σόγιας είναι επίσης χαμήλα σε θερμίδες.
 
Από τα παραπάνω γίνεται σαφές πως όσοι από εμάς ακολουθούμε μία δίαιτα έχουμε την επιλογή να γευματίσουμε και εκτός σπιτιού, απολαμβάνοντας χωρίς τύψεις τόσο ένα νόστιμο και πλήρες γεύμα, όσο και την καλή παρέα που μας συνοδεύει.
 
 
Read 781 times
Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 01