Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Γιατί είναι υποχρεωτική η επαρκής λήψη μαγνησίου για τον οργανισμό μας

 
 
Το μαγνήσιο είναι ένα χημικό στοιχείο που ανήκει στην κατηγορία των μετάλλων αλκαλικών γαιών και βρίσκεται σε μεγάλη αφθονία στη φύση. Εκτός όμως από τη φύση, το μαγνήσιο, αποτελεί και το ενδέκατο σε σειρά στοιχείο στη μάζα του ανθρωπίνου σώματος σε αφθονία.
 
Τα ιόντα του μαγνησίου είναι εξαιρετικής σημασίας για τη ζωή όλων των κυττάρων που παίζουν σημαντικό ρόλο στις διάφορες λειτουργίες του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, περισσότερα από 300 ένζυμα, για να μπορέσουν να δράσουν χρειάζονται την απαραίτητη παρουσία των ιόντων του μαγνησίου.
 

Μαγνήσιο και διατροφή

Πολλές φορές η διατροφή μας παρουσιάζει μεγάλες και σημαντικές ελλείψεις σε μαγνήσιο, παρά το γεγονός πως οι διαιτητικές πηγές του βρίσκονται σε τόσο μεγάλη αφθονία. Το μαγνήσιο όμως δεν πρέπει να απουσιάζει από τη διατροφή μας, αφού πρόκειται για το θρεπτικό συστατικό που ελέγχει τα επίπεδα του άγχους στον οργανισμό, ενώ παράλληλα συμβάλλει καταλυτικά και σε πολλές σημαντικές λειτουργίες του, όπως είναι και η δημιουργία ιστών στο σώμα (κυρίως των οστικών ιστών).
 

Δράση του μαγνησίου στον οργανισμό

Σημαντική είναι η ικανότητα του μαγνησίου να χαλαρώνει το μυϊκό σύστημα, να χαλαρώνει και τους μύες της καρδιάς, και να αποβάλλει το έντονο άγχος. Λειτουργεί σε συνδυασμό με τα ένζυμα, όπου μετά από συνεννόησή τους εκτελούν όλες τις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού. Για παράδειγμα συμβάλλουν στην σύνθεση των πρωτεϊνών, στην παραγωγή ενέργειας για τον οργανισμό καθώς επίσης και στην νευρική και μυϊκή λειτουργία.
 
Το μαγνήσιο εκτός όλων των άλλων, συμβάλλει και στην αντιμετώπιση πολλών καθημερινών ενοχλητικών καταστάσεων, όπως είναι η έλλειψη ύπνου, το έντονο άγχος, οι μυϊκές κράμπες, οι σπασμοί, οι κράμπες της περιόδου, οι κρίσεις άσθματος, η ανεβασμένη αρτηριακή πίεση και οι αρρυθμίες.
 

Σε ποιες τροφές υπάρχει μαγνήσιο

Το μαγνήσιο υπάρχει σε πολύ μεγάλη αφθονία κυρίως σε φυτικά τρόφιμα.
▶ Ξηροί καρποί
▶ Λαχανικά
▶ Σπόροι
▶ Δημητριακά
▶ Όσπρια
▶ Εκτός όμως από τα φυτά, το μαγνήσιο, μπορούμε να το βρούμε ακόμα και στα θαλασσινά.
 

Υπερδοσολογία και παρενέργειες

Ο ανθρώπινος οργανισμός παρουσιάζει μεγάλη ευκολία στην αποβολή της περίσσειας του μαγνησίου σε αντίθεση με άλλα συστατικά, με αποτέλεσμα να μην ελοχεύει ο κίνδυνος υπερδοσολογίας ή παρενεργειών. Σε περίπτωση που καταναλωθεί μεγαλύτερη ποσότητα μαγνησίου από την αναγκαία για τον οργανισμό, υπάρχει απλά το ενδεχόμενο σε λίγες περιπτώσεις να εμφανιστεί ελαφρά διάρροια στο άτομο ή ευκοίλια.
 

Σημάδια που καταδεικνύουν έλλειψη μαγνησίου

Η ανεπάρκεια λήψης μαγνησίου είναι πιο συχνό φαινόμενο. Μεγάλος αριθμός ανθρώπων εμφανίζει ελλιπή λήψη μαγνησίου, που συχνά εκδηλώνεται με έντονες και συχνές μυϊκές κράμπες, σημάδια έντονης κόπωσης χωρίς ιδιαίτερη αιτία, αϋπνία και ευερεθιστότητα.
 
 
 
Read 772 times

Related items

Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 01