Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Δοκιμάστε το kick boxing. Συνδυάζει την τέλεια αερόβια άσκηση με την τεχνική αυτοάμυνας (βίντεο)

 
 
Αν νομίζετε ότι το kick boxing είναι απλώς μια ακόμη πολεμική τέχνη που μας βοηθάει να γυμνάσουμε μόνο το σώμα μας, κάνετε λάθος, αφού πρόκειται για μια εξαιρετική άσκηση που ωφελεί και την ψυχή.
 
Tο kick boxing είναι μια μορφή ανατολίτικης πολεμικής τέχνης που συνδυάζει στοιχεία μποξ και καράτε. Περιλαμβάνει χτυπήματα με τα πόδια και γροθιές ή και συνδυασμό των παραπάνω, ενώ κανείς μπορεί να εξασκηθεί με έναν «αντίπαλο» kick boxer ή σε σταθερούς ή εξαρτημένους σάκους, σε κινητούς στόχους, σάκους ταχύτητας ή το γνωστό «αχλάδι».
 

Για σώμα…

Το kick boxing γυμνάζει ουσιαστικά ολόκληρο το σώμα κινητοποιώντας πολλές αρθρώσεις και μεγάλες μυϊκές ομάδες. Έτσι βελτιώνει την ισορροπία και την ευλυγισία, ενώ ταυτόχρονα μας βοηθάει να αποκτήσουμε ικανότητες αυτοάμυνας, αφού βελτιώνει τα αντανακλαστικά και τη νευρομυϊκή συναρμογή, δηλαδή το συντονισμό των νευρικών ερεθισμάτων από τον εγκέφαλο και της κίνησης των μελών του σώματος. Επίσης ενισχύει σε μεγάλο βαθμό το καρδιαναπνευστικό σύστημα και αυξάνει τους βιορυθμούς και το μεταβολισμό, ενώ παράλληλα προσφέρει σύσφιγξη και τόνωση των μυών.
 

…και πνεύμα

Παράλληλα με τα σωματικά οφέλη που προσφέρει, το kick boxing επιδρά θετικά και στον ψυχολογικό τομέα, αφού τα χτυπήματα που περιλαμβάνει μας βοηθάνε να εκτονώνουμε την ένταση και το άγχος, ενώ μας κάνουν να αισθανόμαστε πιο δυνατοί και σίγουροι για τον εαυτό μας.
 

Η προπόνηση

Το kick boxing είναι κατάλληλο για όλους, εφόσον δεν αντιμετωπίζουν νευρομυοσκελετικά προβλήματα. Οι ασκήσεις και η ένταση της προπόνησης προσαρμόζονται ανάλογα με το επίπεδο του ασκούμενου. Έτσι αρχικά μαθαίνουμε να στήνουμε το σώμα μας, ξεκινώντας με γροθιές ή κλοτσιές στον αέρα και έπειτα πώς να χρησιμοποιούμε τα όργανα.
 
Η απόλυτη αυτοσυγκέντρωση στην τεχνική επιφέρει γρήγορα τη σωστή συνεργασία των άκρων με τον εγκέφαλο και επομένως τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, ενώ και η προθέρμανση, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει σχοινάκι και λάστιχο γυμναστικής, είναι απαραίτητη. Η προπόνηση στο kick boxing περιλαμβάνει ασκήσεις για όλο το σώμα, οι οποίες γίνονται χωρίς διακοπή και επαναλαμβάνονται αφού ολοκληρωθεί ένας πλήρης κύκλος (κυκλική προπόνηση), ανάλογα με το επίπεδο του ασκούμενου.
 

Τα απαραίτητα

Κατά την προπόνηση είναι απαραίτητο να φοράμε άνετα ρούχα και κάλτσες, ενώ στο βασικό εξοπλισμό του αθλήματος περιλαμβάνονται και πυγμαχικά γάντια, που υπάρχουν σε διάφορους τύπους (ελαφριά για προπόνηση ή ενισχυμένα για προχωρημένους και για αγώνες) και συνοδεύονται πάντα με ειδικούς ιμάντες που περιβάλλουν τα δάχτυλα μέχρι τον καρπό προκειμένου να τα προστατέψουν από πιθανούς τραυματισμούς και πόνο. Σε προχωρημένο επίπεδο χρησιμοποιούνται ειδικά σπασουάρ, επικαλαμίδες και ειδική κάσκα για το πρόσωπο.
 

Οι ασκήσεις

Στο kick boxing η προπόνηση περιλαμβάνει χτυπήματα στο «αχλάδι» και στο σάκο ταχύτητας, ασκήσεις στα πολύζυγα και με λάστιχα, ημικαθίσματα, προβολές για τα πόδια, ενώ μπορούμε επίσης να συνδυάσουμε γροθιές ή κλοτσιές στον κρεμαστό ή στον επίπεδο σάκο. Η συγκεκριμένη κυκλική προπόνηση μας βοηθάει να εκτονωθούμε, ενώ κινητοποιεί όλες τις μυϊκές ομάδες και μας δίνει ένα αίσθημα γενικής ευφορίας και σιγουριάς.
 

Κυκλική προπόνηση:

Εκτελέστε τις παραπάνω ασκήσεις σε κυκλική μορφή χωρίς διάλειμμα μεταξύ τους ως εξής:
 
• Κυκλοτερείς γροθιές στο αχλάδι: 30 συνεχόμενα χτυπήματα.
• Εμπρόσθια γροθιά στο σάκο ταχύτητας: 15 γροθιές με το κάθε χέρι.
• Γροθιά στο σάκο ταχύτητας και αποφυγή: 12 γροθιές με άμυνα για το κάθε χέρι.
• Front kick: 15 κλοτσιές για κάθε πόδι.
• Side kick: 12 κλοτσιές για το κάθε πόδι.
• Push ups με γροθιές: 10-15 push ups.
 
Παράλληλα με τα παραπάνω μπορείτε να κάνετε και ασκήσεις για τα πόδια όπως ημικαθίσματα ή προβολές. Εκτελέστε τες χωρίς διάλειμμα και ξεκουραστείτε 3 λεπτά αφού έχετε κάνει έναν πλήρη κύκλο. Στόχος σας είναι να κάνετε 3 κύκλους προκειμένου να κινητοποιήσετε ιδιαίτερα το μεταβολισμό, και να εκτονώσετε τη συσσωρευμένη ένταση.
 
 
Γράφει η Εύα Αντωνοπούλου
Με τη συνεργασία του Γιάννη Πολυζωγόπουλου, καθηγητή φυσικής αγωγής
 
 
Read 3613 times
Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 01