Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Πως θα μειώσεις την κακή χοληστερόλη μέσω της διατροφής

 
 
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερο γίνεται λόγος για την 'κακή' χοληστερόλη και τις βλαβερές συνέπειες που προκαλεί στην υγεία μας. Μάλιστα, σύμφωνα με τις επιστημονικές έρευνες, τα κρούσματα των ανθρώπων που αποκτούν υψηλά επίπεδα χοληστερόλης αυξάνονται κάθε χρόνο με ταχύτατους ρυθμούς.
 
Κι όμως, χωρίς να χρειαζόμαστε πάντα τη βοήθεια φαρμάκων, μπορούμε εύκολα να ελέγξουμε τη χοληστερόλη στο αίμα μας, διατηρώντας τη στο σωστό επίπεδο. Το μόνο που χρειάζεται είναι να ακολουθήσουμε τις σωστές διατροφικές επιλογές, καθώς και έναν υγιεινό τρόπο ζωής! Ο καλύτερος τρόπος λοιπόν, για να μειώσουμε με φυσικό τρόπο τη βλαβερή χοληστερόλη στον οργανισμό μας, είναι με το να τροποποιήσουμε τον τρόπο της διατροφής μας, καθώς και τον τρόπο της ζωής μας. 
 

Αλλαγή διατροφής:

1] Επιλέγουμε να καταναλώνουμε κυρίως προϊόντα με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά και αντικαθιστούμε τα τηγανητά φαγητά με ψητά ή στη σχάρα.
2] Συμπεριλαμβάνουμε στη διατροφή μας σε μεγάλη συχνότητα φαγητά πλούσια σε Ω3 λιπαρά οξέα, όπως ψάρια (σολομός, σαρδέλες, σκουμπρί, κ.ά.), φουντούκια και ίνες λιναριού δυο φορές την εβδομάδα.
3] Αποφεύγουμε την κατανάλωση αναψυκτικών και αντιθέτως, πίνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο νερό, άπαχο γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, τα οποία είναι πλούσια σε Βιταμίνη D και ασβέστιο, που ενισχύουν με τον καλύτερο τρόπο την καρδιά και τα οστά μας.
4] Μειώνουμε τα προϊόντα που περιέχουν άσπρο αλεύρι και στη θέση τους επιλέγουμε δημητριακά και ψωμί ολικής αλέσεως. Επίσης, αντικαθιστούμε τα ζυμαρικά με όσπρια, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και καλή χοληστερόλη.
5] Αυξάνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά. Οι ιδανικότερες επιλογές είναι το σπανάκι, το μπρόκολο και τα πολύχρωμα φρούτα, όπως το μάγκο.
6] Πίνουμε αλκοολούχα ποτά με μέτρο. Μάλιστα, ένα με δυο ποτήρια άσπρου ή κόκκινου κρασιού βοηθούν την καλή λειτουργία της καρδιάς.
7] Αποφεύγουμε να τρώμε περισσότερους από 4 κρόκους αβγού την εβδομάδα, καθώς και τη συχνή κατανάλωση γαρίδων και αλλαντικών.
8] Όταν ψωνίζουμε στο σούπερ-μάρκετ, ελέγχουμε πάντα τις ετικέτες των προϊόντων και να επιλέγουμε αυτά που περιέχουν λιγότερο από 15 γρ. λίπους, αν πρόκειται για γεύμα και λιγότερο από 3 γρ., αν πρόκειται για σνακ.
9] Μειώνουμε την κατανάλωση του αλατιού. Η σωστή ποσότητα για έναν ενήλικα είναι 1 κουταλάκι ημερησίως.
 
 

Αλλαγή τρόπου ζωής: 

★ Ασκούμαστε καθημερινά. Όλοι οι επιστήμονες, ανεξαιρέτως, συνιστούν την άσκηση ως την καλύτερη πρόληψη κατά της χοληστερόλης. Τώρα, εάν δεν ανήκουμε στην κατηγορία 'των φίλων της γυμναστικής', μπορούμε να επικεντρωθούμε στο συχνό περπάτημα. 
★ Χάνουμε βάρος ή το διατηρούμε σε ένα σταθερό επίπεδο. Βέβαια, η μείωση του βάρους θα πρέπει να γίνει με μία ισορροπημένη δίαιτα, επιλέγοντας μεν φαγητά της προτίμησής μας, αλλά σε σωστές μερίδες και ποσότητες.
Κόβουμε το κάπνισμα. Δυστυχώς, το να ελαττώσουμε απλώς το κάπνισμα, δεν αρκεί, αφού ακόμα και αν καπνίζουμε από ένα μέχρι πέντε τσιγάρα την ημέρα, το αποτέλεσμα θα είναι να εξαντλήσουμε το αμυντικό σύστημα του οργανισμού μας και να αυξήσουμε τον κίνδυνο εμφράγματος.
★ Δεν ξεχνάμε ποτέ τον γιατρό. Η πρόληψη είναι το κλειδί για μια ζωή γεμάτη υγεία! Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, οι επισκέψεις στον γιατρό μας βοηθούν, όχι μόνο να αντιμετωπίσουμε, αλλά κυρίως να προλάβουμε τυχόν προβλήματα υγείας. Το ιδανικό λοιπόν, είναι να κάνουμε μία φορά τον χρόνο ένα τσεκ-απ για να ενημερωνόμαστε για τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα μας, έτσι ώστε να είμαστε πάντοτε υγιείς. 
 
 
 

Οι 10 πολύτιμες τροφές

Στον παρακάτω πίνακα ακολουθούν εκείνες οι τροφές, οι οποίες σύμφωνα με διακεκριμένους διατροφολόγους έχουν αποδειχτεί ότι συντελούν με καθοριστικό τρόπο στη μείωση της κακής χοληστερόλης. 
 
❀ Σαρδέλες. Σημαντική πηγή λιπαρών οξέων Ω3 και νιασίνης.
❀ Σκουμπρί. Εξαιρετική πηγή λιπαρών, Ωμέγα 3, καθώς και του ανόργανου στοιχείου σεληνίου.
❀ Φουντούκια. Καλή πηγή ωφέλιμων λιπαρών.
❀ Τοφού. Σύμφωνα με τους επιστήμονες μειώνει σημαντικά την 'κακή' χοληστερίνη.
❀ Φρέσκα και ξερά δαμάσκηνα.Περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών,σιδήρου/βιταμίνης Β. 
❀ Βρώμη. Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και τονώνει τον οργανισμό μας.
❀ Φασόλια και ρεβίθια. Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, χαμηλά λιπαρά και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.
❀ Κριθάρι. Βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και είναι μία θαυμάσια πηγή σιδήρου και αρκετών ανόργανων στοιχείων.
 
 
⚡ Προσοχή! Δεν πρέπει μόνο να αποβάλλουμε από τη διατροφή μας τα βλαβερά φαγητά, αλλά και να φροντίζουμε να καταναλώνουμε τα ωφέλιμα. Καθημερινά λοιπόν, θα πρέπει να καταναλώνουμε τουλάχιστον 5 φρούτα ή λαχανικά σε συνδυασμό με προϊόντα ολικής αλέσεως.
 
 
Read 994 times
Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 01