Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Τα λίπη είναι απαραίτητα στην ημερήσια διατροφή αλλά με μέτρο!

 
 
Τα λίπη είναι στερεά σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, ενώ τα έλαια υγρά. Η παρουσία τους στην ημερήσια διατροφή είναι απαραίτητη και οι ανάγκες ενός μέσου ατόμου καλύπτονται όταν το 25-30% των ημερήσιων θερμίδων λαμβάνονται στη μορφή του λίπους. Χρειάζεται προσοχή ωστόσο, διότι το λίπος περιέχει αρκετές θερμίδες: μία κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο περιέχει 145 θερμίδες!
 
★ Φυτικά έλαια: περιέχονται στους ξηρούς καρπούς, την καρύδα, το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο και άλλα έλαια.
★ Ζωικό λίπος: περιέχεται στο λαρδί, τα ιχθυέλαια και το βούτυρο. Στα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρέας και την πέτσα των πουλερικών.
★ Υδρογόνωση: πρόκειται για τη μετατροπή των υγρών φυτικών ελαίων σε στερεά ή ημιστερεά λίπη, όπως είναι η μαργαρίνη. Η μετατροπή των ακόρεστων σε κορεσμένα λίπη και η παραγωγή των trans λιπαρών, η υψηλή πρόσληψη των οποίων αποτελεί παράγοντα κινδύνου ανάπτυξης καρδιαγγειακών προβλημάτων.
★ Κορεσμένα λίπη: περιέχονται στα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, αλλά και στα φυτικά έλαια που έχουν υποστεί τη διαδικασία της υδρογόνωσης. Καταναλώστε τα με μέτρο.
★ Μονοακόρεστα λίπη: αποτελούν 'καλές' μορφές λίπους, αφού βοηθούν στη μείωση των επιπέδων της LDL χοληστερόλης ('κακή' χοληστερόλη) και την αύξηση των επιπέδων της HDL χοληστερόλης ('καλή' χοληστερόλη).
★ Πολυακόρεστα λίπη: συγκαταλέγονται στις 'καλές' μορφές λίπους, που καλό θα είναι όμως να καταναλώνονται με μέτρο διότι επάγουν τη φλεγμονή.
★ Χοληστερόλη: περιέχεται σε τροφές ζωικής προέλευσης και δεν αυξάνει τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα. Χρειάζεται, ωστόσο προσοχή στην κατανάλωση αυτών των τροφών, διότι συγχρόνως περιέχουν υψηλές ποσότητες κορεσμένου λίπους.
★ Ω-3 λιπαρά οξέα: ανήκουν στην κατηγορία των πολυακόρεστων λιπών και περιέχονται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα ψάρια, τα ιχθυέλαια και το λιναρόσπορο.
★ Ω-6 λιπαρά οξέα: ανήκουν στην κατηγορία των πολυακόρεστων λιπών και περιέχονται στα διάφορα είδη σπορέλαιων, όπως είναι το σογιέλαιο, το ηλιέλαιο και το καλαμποκέλαιο.
★ Ω-9 λιπαρά οξέα: ανήκουν στην κατηγορία των πολυακόρεστων λιπών και καλές πηγές τους αποτελούν οι ελιές και το ελαιόλαδο.
 
 
 
Read 618 times

Related items

Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

xamogelo

Republic Radio 100.3 01