Anazitisi Nosokomeia Thessalonikis Epikoinwnia Thessgiatro
Eggrafi Melwn  Oroi Xrisis Thessgiatro  Oroi Xrisis

Ποια είναι η ποσότητα ασβεστίου που πρέπει να λαμβάνουμε καθημερινά;


Σε κάθε ηλικία είναι απαραίτητο το ασβέστιο. Το ασβέστιο αντιπροσωπεύει περίπου το 2% του βάρους ενός µέσου ενήλικα.

Ποιες είναι οι καθημερινές ανάγκες του οργανισμού σε ασβέστιο ανα ηλικία;

 
Καθηµερινά, σε όλες τις ηλικίες ο οργανισµός χρειάζεται να προσλαµβάνει µια ποσότητα ασβεστίου.
 

Στα βρέφη οι καθηµερινές ανάγκες σε ασβέστιο ανέρχονται 300 mg. 

Στα παιδιά µέχρι 11 ετών, οι ανάγκες ανέρχονται µέχρι τα 900 mg ηµερησίως. 

Στην εφηβική ηλικία οι ανάγκες ανέρχονται µέχρι 1.200 mg. ημερησίως

Οι ηλικιωµένοι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις ανάγκες τους σε ασβέστιο. Με την αύξηση της ηλικίας, χάνουµε ασβέστιο. 

Οι γυναίκες, στα πέντε χρόνια που εγκαθίσταται η εµµηνόπαυση, χάνουν µεγάλες ποσότητες ασβεστίου.

 
 

Για τους λόγους αυτούς, άνδρες και γυναίκες πρέπει να είναι προσεκτικοί και να προσλαµβάνουν τουλάχιστο 1.000 mg ασβεστίου από τη διατροφή τους καθηµερινά.

 
Η µείωση του περιεχοµένου των οστών σε ασβέστιο τα καθιστά αδύνατα και εύθραυστα. Η προοδευτική απώλεια των ανόργανων στοιχείων των οστών οδηγεί στην οστεοπόρωση.
 
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συµβάλλουν στη µείωση του ασβεστίου που είναι διαθέσιµο στον οργανισµό για τα οστά και για τις άλλες σηµαντικές λειτουργίες για τις οποίες είναι απαραίτητο. Οι διατροφικοί παράγοντες περιλαµβάνουν το µειωµένο περιεχόµενο σε ασβέστιο των φαγητών, την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.
 
Όταν η διατροφή περιέχει πολύ ψηλές ποσότητες φυτικών ινών, περισσότερες από 50 γραµµάρια ηµερησίως, το ασβέστιο της διατροφής µπορεί να µην απορροφάται ικανοποιητικά. 
 
 

Ποια είδη διατροφής μειώνουν το ασβέστιο του οργανισμού;

 

Άτοµα που πίνουν περισσότερους από έξι καφέδες ή καφεϊνούχα ποτά την ηµέρα κινδυνεύουν από έλλειψη ασβεστίου. 

Ο ίδιος κίνδυνος υπάρχει επίσης και για άτοµα που καταναλώνουν ψηλές ποσότητες άλατος στην καθηµερινή διατροφή τους.

Πρέπει επίσης να προσθέσουµε ότι τα αναψυκτικά λόγω του ότι περιέχουν φωσφορικά άλατα χωρίς ασβέστιο, όταν καταναλώνονται σε µεγάλες ποσότητες, είναι δυνατόν να µειώνουν το ασβέστιο στον οργανισµό. Για αυτό πρέπει να γίνεται µε µέτρο η κατανάλωση αναψυκτικών από οµάδες πληθυσµού που κινδυνεύουν περισσότερο από έλλειψη ασβεστίου.

Άτοµα µε πολύ χαµηλό βάρος σώµατος ή που δεν ασκούν αρκετά το σώµα τους, κινδυνεύουν από έλλειψη ασβεστίου.

Η έλλειψη βιταµίνης D, δεν βοηθά στην απορρόφηση ασβεστίου από το έντερο. Σε χώρες που δεν υπάρχει αρκετή ηλιοφάνεια, η σύνθεση της ενεργούς µορφής της βιταµίνης D δεν είναι ικανοποιητική γεγονός που οδηγεί σε µειωµένο ασβέστιο για τις ανάγκες του οργανισµού.

 
 
Read 1066 times
Bookmark and Share

Βρείτε Γιατρό

Translate this article:

Eggrafi giatroi Logo

THESSGIATRO BEST BUTTON 01

THESSGIATRO BEST BUTTON 03

THESSGIATRO BEST BUTTON 04

THESSGIATRO BEST BUTTON 06

Hlektroniki Syntagografisi 01

Leksiko Iatrikwn Orwn

Giatroi Xwris Synora Banner 01

Giatroi Xwris Synora Banner 02

Republic Radio 100.3 05